Türkiye’nin kuzeyi ile güneyi 18 temel koridor ile birbirine bağlanıyor. Bu 18 koridordan 3 tanesi ise Doğu Karadeniz Bölgesinde yer alıyor. Trabzon limanını Gümüşhane üzerinden Pekün Tüneli ile Erzincan’a, Vauk Tüneli ile de Bayburt-Erzurum’a bağlayacak olan Zigana Tüneli, bu koridorlardan en önemlisi olarak dikkat çekiyor.

Bir diğer koridor olan ve Rize’nin İkizdere İlçesi ile Erzurum’un İspir İlçeleri arasında yapımı sürdürülen, Ovit Tünelinin de içerisinde yer aldığı koridor da tamamlandığında; Rize’den Doğu ve Güneydoğu Anadolu ana bağlantı sağlanmış olacak.

Üçüncü koridor ise Artvin-Ardahan Karayolu’nda yapılacak Sahara Tüneli. Türkiye’nin Gürcistan sınırında yer alan ve Doğ Karadeniz’in son ili durumundaki Artvin, Sahara Tüneli ile Ardahan’a, oradan Kars ve Iğdır’a, devamında ise Ağrı’nın Doğubayazıt ilçesi güzergâhından Van’a bağlanacak.

Koridorların En Önemlisi Zigana Olacak

Tamamlandığında kesintisiz olarak Avrupa’nın en uzun, Dünya’nın ise ikinci en uzun tüneli olan çift tüp 14,5 kilometrelik Zigana Tünelinde çalışmalar günde 3 vardiya olmak üzere 24 saat esaslı devam ediyor. 29 Ekim 2019 tarihinde tamamlanacak Tünelde bu güne kadar; Trabzon tarafından 800, Gümüşhane tarafından 2 bin 700 metre olmak üzere çift tüp olarak 3,5 kilometre, toplamda ise 7 kilometre delme işlemi tamamlandı.

Zigana tünelinin devamında yer alan ve Bayburt’a bağlantıyı sağlayacak olan; biri 5 bin 900 metrelik, diğeri ise bin 500 metrelik iki tünel olmak üzere toplamda çift tüp 7 bin 400 metre Vauk tünelinde, 14 bin 800 metre delme işlemi yapılacak. İhalesi tamamlanmış olan projede çalışmalara başlandı.

Bayburt-Erzurum karayolu güzergâhındaki 2 bin 409 rakımlı Kop Dağı’nda yapımı süren ve 6 bin 500 metrelik çift tüp olmak üzere toplam uzunluğunun 13 kilometre olan Kop tüneli ile koridor tamamlanmış olacak. Kop Dağı Tüneli’nin de 2019 yılında bitirilmesi hedefleniyor.

Ovit Tüneli Yıl Sonunda Bitecek

Doğu-batı koridorlarının ardından yoğunlaşılan kuzey-güney hatlarından bir diğeri olan ve Rize’nin İkizdere ilçesi yakınlarındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı’nda yapımı sürdürülen Ovit Tüneli 2018’e kalmadan yılsonunda hizmete açılacak. Zigana Tüneli bitirilinceye kadar dünyanın en uzun ikinci tüneli olacak Ovit’in 14 bin 200 metrelik güzergahı ve devamında Kop Tüneli ile Erzincan’a ulaşımı kolaylaştıracak.

Sahara Tüneli İle, Son Koridorda Tamamlanacak

Karadeniz’i Doğu Anadolu ve Akdeniz ile buluşturacak 3. koridordaki Sahara Tüneli’nde çalışmaların tamamlanmasıyla ana koridorlar tamamen birleşmiş olacak. Karadeniz sahilindeki Artvin’in Hopa ilçesinden başlayan, Cankurtaran Tüneli üzerinden Artvin’e ulaşan koridor, Ardahan’a kadar ulaşarak hem yol mesafesi kısaltılacak, hem de kolay ulaşım sağlayacak. Proje çalışmaları devam eden Sahara Tüneli’ de yaklaşık 13 kilometrelik uzunluğunda dev bir proje olacak. Doğubayazıt ile Van arasındaki Tendürek Geçidi’nin de yapılması planlanan tünelle koridor tamamlanmış olacak.

Türkiye’nin kuzeyi ile güneyi arasındaki söz konusu 18 koridorun önemli bir bölümü tamamlanırken son proje olarak dikkat çeken Sahara Tüneli’nde çalışmaların tamamlanmasının ardından ana koridorlar birleşmiş olacak

Editör: Haber Merkezi